Information

När Uppsala Gymnasieboende våren 1994 tog över verksamheten såg företaget det som sin viktigaste uppgift att garantera ungdomarna och deras föräldrar ett tryggt och lugnt boende. Företaget är privatägt och verksamheten sker i entreprenadform på uppdrag av Uppsala kommun.

Uppsala Gymnasieboendes huvudsyfte är att ge gymnasieelever från andra kommuner som studerar vid gymnasieskolor i Uppsala tillsyn och boende under studietiden.

Uppsala Gymnasieboende har lagt stor vikt vid att tillsynen fungerar väl. Vi har därför alltid tillsynspersonal på plats varje kväll som regelbundet besöker boenden under hela läsåret.
Måndag – söndag kl. 16.00-24.00

På hela gymnasieboendet råder förbud mot alkohol och droger men också husdjur. Alla portdörrar är alltid låsta för att bibehålla säkerheten för våra elever, portarna kan endast öppnas med en tag som varje elev får tillsammans med deras rumsnycklar. En grundförutsättning för ett väl fungerande boende är att all elever tar hänsyn till sina studiekamrater och medboende.

Matlådor och sportbuffé:

Från januari har alla som bor på gymnasieboendet möjlighet att köpa prisvärda och nyttiga måltider från IFU Arenan. Man kommer inte i förväg kunna veta vilken meny som erbjuds. Matlådorna datummärks och man får vid utlämning veta vilken mat det är i matlådan.

Beställning av matlådor och/eller sportbuffé ska ske senast onsdag för kommande vecka. Beställningen görs digital.

Måndagar utlämning av matlådorna och man betalar då sin veckobeställning med kort eller swish. Matlådor kostar 69 kr. och förbokad sportsmiddag 69 kr eller drop in 89 kr.

Specialbeställningar tillkommer kostnad beroende på önskemål.

Adress till boendet:

Kantorn